Ο Αίσωπος σε κόμικς

Συνεγαζόμενες καθηγήτριες: Ξένη Σκαρτσή (ΠΕ02),  Ευαγγελία Δημουλά (ΠΕ19)

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Πληροφορικής της Α6΄ Γυμνασίου, δόθηκαν στα παιδιά στο τέλος της σχολικής χρονιάς μύθοι του Αισώπου στο πρωτότυπο, που τους διάβασαν και προσπάθησαν να τους κατανοήσουν μόνα τους δουλεύοντας σε ομάδες μέσα στην τάξη, χρησιμοποιώντας τους κανόνες παραγωγής και σύνθεσης που είχαν διδαχθεί και έντυπα και ηλεκτρονικά λεξικά (το Λεξικό της Αρχαίας ελληνικής γλώσσας του ΟΕΔΒ, και το Λεξικό των Liddell-Scott, στην «Πύλη για την ελληνική γλώσσα» και το κλιτικό λεξικό lexigram για τους τύπους που δεν αναγνώριζαν γραμματικά) Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να παρουσιάσουν το νόημα των μύθων, όπως το είχαν αντιληφθεί, εικονοποιώντας τους. Για την εικονοποίηση χρησιμοποίησαν τη μέθοδο αναζήτησης εικόνων και της επεξεργασίας με το pxlr editor που είχαν διδαχθεί στο μάθημα της Πληροφορικής.

Οι μύθοι επιλέχθηκαν με κριτήριο την απλή κατά το δυνατόν γλωσσική μορφή και την εύκολη γενικά, μέσω συμφραζομένων κατανόησή τους, τη συντομία τους, τη δυνατότητα εικονικής τους αναπαράστασης και την ύπαρξη διαλόγων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στη δημιουργία κόμικ για κάθε μύθο. Επίσης τον ευτράπελο και ευχάριστο για τα παιδιά χαρακτήρα τους.

Η επιλογή τους έγινε από έντυπη έκδοση των μύθων. Για την αναπαραγωγή τους χρησιμοποιήθηκε η ηλεκτρονική τους έκδοση στη Wikipedia.gr η οποία ελέγχθηκε και διορθώθηκε με βάση την έντυπη έκδοση.

Σε κάθε ομάδα δόθηκε ένας μύθος και έγινε προσπάθεια όλοι οι μύθοι να απαιτούν τον ίδιο χρόνο και δουλειά απ' όλες τις ομάδες (δυσκολία κατανόησης κειμένων, αριθμός εικόνων κατά προσέγγιση που απαιτούνταν για την εικονοποίησή τους). Σε περίπτωση που ένας μύθος ήταν πολύ σύντομος ή απαιτούσε πολύ λιγότερη εργασία, στην ομάδα δόθηκε και δεύτερος.

Στη συνέχεια κάθε ομάδα έφτιαξε ένα κόμικ για κάθε μύθο, σε λογισμικό παρουσίασης, στο εργαστήριο πληροφορικής: επέλεξαν μέσω των Google images το κατάλληλο σκηνικό και τις κατάλληλες φιγούρες, τις επεξεργάστηκαν με το pxlr editor και χρησιμοποίησαν σαν λεζάντες το κείμενο του μύθου στο πρωτότυπο (εκτός από μία ομάδα η οποία χρησιμοποίησε τις λεζάντες σε μετάφραση), εντάσσοντας στις εικόνες με συννεφάκια και τους διαλόγους του μύθου. Στόχος κάθε κόμικ ήταν να κάνει κάθε μύθο κατανοητό αποκλειστικά μέσω της εικονικής του αναπαράστασης.

Η δραστηριότητα στόχευε να εμπεδώσουν τα παιδιά όσα είχαν μάθει στη διάρκεια όλης της χρονιάς και να εξοικειωθούν περισσότερο με την αρχαία ελληνική γλώσσα, με έναν τρόπο παιγνιώδη και ταιριαστό για την ηλικία τους, αναπτύσσοντας παράλληλα τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Να γνωρίσουν ακόμα από κοντά μερικούς χαρακτηριστικούς μύθους του Αισώπου, να εξοικειωθούν με τη χρήση λεξικών, και να μάθουν να αυτενεργούν και να συνεργάζονται. Είχαν τέλος την ευκαιρία να εφαρμόσουν πολλά απ' όσα είχαν μάθει στο μάθημα της πληροφορικής σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Η εργασία ολοκληρώθηκε αποκλειστικά στην τάξη και στο εργαστήριο της πληροφορικής. Οι διδάσκουσες παρενέβαιναν με υποδείξεις όποτε το θεωρούσαν αναγκαίο ή όταν τα παιδιά το ζητούσαν. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν σχετικά εύκολα το νόημα των μύθων και εργάστηκαν με πολύ κέφι και φαντασία, όπως αποδεικνύουν τα κόμικς τους. Το τελικό προϊόν είναι αποκλειστικά δουλειά των ομάδων χωρίς καμία παρέμβαση από τις διδάσκουσες.

Οι μύθοι του Αισώπου σε κόμικ

2o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, σχ. έτος 2015-16,β΄γυμνασίου
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε